Logo: BIP Logo: Facebook
Logo: Urząd Gminy Reszel
 Dzisiaj jest: Wtorek, 26 Maj 2020 Imieniny: Filipa i Pauliny

Aktualności

Wsparcie psychologiczne w czasie epidemii - Telefoniczna Informacja Pacjenta i YouTube Akademia NFZ

Izolacja społeczna spowodowana rozprzestrzeniającym się koronawirusem może wywoływać stres i lęk, z jakimi dotychczas nie musieliśmy się mierzyć. Z myślą o wszystkich tych, którzy mają trudności z odnalezieniem się w nowej rzeczywistości, Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił całodobowe, telefoniczne konsultacje psychologów. Żeby skorzystać z ich pomocy, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590. 
Całą dobę, siedem dni w tygodniu
Telefoniczne dyżury psychologów to szczególna forma pomocy skierowana do osób w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą izolację społeczną wymuszoną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, odczuwają stres czy lęk związany z zagrożeniem epidemicznym. Żeby skorzystać z tego rodzaju wsparcia, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590 i poprosić o połączenie z psychologiem. W trakcie rozmowy specjalista przeprowadzi konsultację, a w razie potrzeby doradzi, gdzie szukać dalszej pomocy i zaleci np. skorzystanie z porady psychiatry. Psycholodzy, którzy dyżurują w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta, są dostępni przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Wsparciem w konsultacjach będą służyć także specjaliści PZU Zdrowie, którzy posiadają bogate doświadczenie w udzielaniu zdalnej pomocy psychologicznej.
 
Trzysta tysięcy połączeń
Telefoniczna Informacja Pacjenta od początku epidemii koronawirusa jest jednym z głównym narzędzi komunikacji z chorymi, którzy mają wątpliwości dotyczące swojego stanu zdrowia. Pod numerem telefonu 800 190 590 można uzyskać wszystkie niezbędne informacje dotyczące profilaktyki COVID-19 i postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Do tej pory konsultanci TIP odebrali już 300 tys. połączeń dotyczących kwestii związanych z SARS-CoV-2.
- Bardzo się cieszę, że w trudnym czasie pandemii infolinia NFZ okazała się tak powszechnym i tak potrzebnym narzędziem komunikacji dla setek tysięcy Polaków. Dlatego reagując na zgłaszane potrzeby, poszerzamy jeszcze zakres usług infolinii, oferując wsparcie psychologiczne dla dzwoniących - przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Każdy, kto będzie miał potrzebę rozmowy o swoich problemach, może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem - podkreśla Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
 
Bezpłatne porady
Żeby pacjenci zainteresowani pomocą TIP nie mieli problemów z dodzwonieniem się do konsultanta, Narodowy Fundusz Zdrowia sukcesywnie zwiększa liczbę osób odbierających połączenia. Początkowo było ich ok. 100, teraz w szczytowych godzinach odpowiada za to zadanie ponad 300 osób. Wsparciem służą pracownicy call center innych instytucji oraz firm. Już wkrótce do tego grona dołączy grupa kilkudziesięciu wolontariuszy Polskiej Federacji Szpitali, która będzie wspierać funkcjonowanie Telefonicznej Informacji Pacjenta, udzielając odpowiedzi na pytania dotyczące SARS-CoV-2.
Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a konsultanci odbierają telefony przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Zainteresowane osoby mogą liczyć na rozmowę w języku angielskim, w ramach TIP do dyspozycji pacjentów jest również czat internetowy oraz wideorozmowy w tłumaczem języka migowego. Żeby skorzystać z ich pomocy, wystarczy zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590
 
Ponadto przypominam, że na kanale YouTube Akademia NFZ  zostały opublikowane filmy z cyklu  „Wsparcie psychologiczne w czasie epidemii”, z których każdy jeden poświęcony jest innemu zagadnieniu: strach i lęk, izolacja społeczna, lęk o zdrowie i życie, lęk o utratę pracy, utrata kontroli nad życiem, konflikty w rodzinie. Cykl składa się z dziesięciu podcastów, każdy trwa około dziesięciu minut. Podcasty przygotowane są wspólnie z psychologami –  każdy podcast to rozmowa z Dorotą Mintą psychoterapeutą z wieloletnim stażem, specjalizującą się w trudnościach psychologicznych dotyczących kryzysów, chorób przewlekłych i żałoby.
 
Tematy podcastów na kanale YouTube Akademia NFZ  
•         Lęk – co zrobić, by Tobą nie zawładnął?
•         Izoluj się pozostając w kontakcie z innymi.
•         Kontrola – jak jej nie stracić? 
•         Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
•         Obniżenie nastroju – zrób nowy plan.
•         Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
•         Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
•         Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych.
•         Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość?
•         Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie.
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

Baner: KoronaBaner: korona2Baner: Unia EuropejskaBaner: euslugi-buttonBaner: euslugiBaner: Reszelski Budżet ObywatelskiBaner: Gospodarka odpadamiBaner: KominiarzBaner: Mapa Gminy ReszelBaner: Polska MultimedialnaBaner: AnkietaBaner: CittaslowBaner: Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów AlkoholowychBaner: ePodręcznikiBaner: Reszelskie Koncerty Muzyki Organowej i KameralnejBaner: Rodzina 500+Baner: Regionalny Ośrodek Wspierania Organizacji PozarządowychBaner: Krajowa mapa ZagrożeńBaner: Karta Dużej RodzinyBaner: StrazGranicznaBaner: WKU
Masz uwagi do naszej strony?
  • CAPTCHA
    CAPTCHA służy odróżnieniu narzędzi zautomatyzowanych udających ludzi od rzeczywistych ludzi i ma za zadanie uniemożliwić botom rozsyłanie spamu przez tak zabezpieczone formularze. Przepisz kod z obrazka. Wielkość liter ma znaczenie. Jeśli nie możesz odczytać kodu kliknij w obrazek. Niewykorzystany kod jest ważny przez 15 minut.
    Jeśli obrazek jest nieczytelny, to go kliknij, aby zmienić grafikę. Niewykorzystany kod jest ważny przez 15 minut.

Dane kontaktowe

Urząd Gminy w Reszlu
woj. warmińsko - mazurskie
ul. Rynek 24
11-440 Reszel

tel. (89) 7553900 - centrala
fax. (89) 7550758
Urząd Gminy
NIP: 742-00-12-634
REGON: 000530318
 
Gmina Reszel
NIP: 742-22-43-326
REGON: 510743611