Edukacja
Rekrutacja do klasy I Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Dąbrowskiej w Reszlu
- 27-02-2020
Komunikat Dyrektora
Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Reszlu
o terminieI etapu rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia dziecka do
klasy I
Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Dąbrowskiej w Reszlu
wchodzącej w skład Zespołu Szkolno –Przedszkolnego w Reszlu
- Postanowienia ogólne.
- Do klasy I szkoły podstawowej w roku szkolnym 2020/21 przyjmowane są:
- Dzieci w wieku 7 lat urodzone w 2013 roku
- Dzieci w wieku 6 lat urodzone w roku 2014 na wniosek rodzica, jeśli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego lub posiada opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej potwierdzającej możliwość rozpoczęcia nauki w szkole;
Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie:- zgłoszenia (dotyczy dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły) lub wniosku - dotyczy dzieci spoza obwodu;
- oświadczenia o wyrażeniu zgody przez rodziców/opiekunów*, na przetwarzanie danych osobowych dziecka, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
- Dokumenty można pobrać bezpośrednio w sekretariacie szkoły od dnia 2 marca 2020. Zgłoszenie i wniosek są również do pobrania na stronie internetowej szkoły: www.sp3.reszel.pl w zakładce Rekrutacja do szkoły / dokumenty do pobrania.
- Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane
- Wnioski niekompletne, wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane.
- Do klasy I szkoły podstawowej w roku szkolnym 2020/21 przyjmowane są:
- Rekrutacja
- Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:
- Złożenie zgłoszenia lub wniosku w sekretariacie szkoły w terminie od 2 marca 2020 r. do 13 marca 2020 r. w godz. 8.00-15.00;
- postępowanie rekrutacyjne przeprowadzane przez Komisję Rekrutacyjną;
- podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły nie później niż do 29 marca 2020 roku
- postępowanie odwoławcze;
- postępowanie uzupełniające, w przypadku, gdy po przeprowadzeniu podstawowej rekrutacji szkoła dysponuje nadal wolnymi miejscami.
- Do szkoły przyjmuje się „z urzędu” kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły.
- W przypadku, gdy po przyjęciu kandydatów z obwodu są wolne miejsca w szkole Komisja Rekrutacyjna przeprowadzi postępowanie rekrutacyjne na podstawie kryteriów określonych przez Radę Miejską w Reszlu w sprawie określenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznej szkoły podstawowej.
- Publikacja wyników naboru odbędzie się po zakończeniu prac Komisji Rekrutacyjnej, jednak nie później niż do 29 marca poprzez zamieszczenie list osób przyjętych i nieprzyjętych do szkoły na tablicy ogłoszeń w szkole.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal posiada wolne miejsca, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które kończy się 21 sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
- Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:
- Wymagana dokumentacja na potrzeby rekrutacji
Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody przez rodziców/opiekunów*, na przetwarzanie danych osobowych dziecka, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji lub wymaganymi oświadczeniami, niezbędnymi do realizacji procesu rekrutacji.- Wniosek i oświadczenia pobiera się w sekretariacie zespołu ul. Konopnickiej 2 lub ze strony www.sp3.reszel.pl w zakładce rekrutacja do szkoły / dokumenty do pobrania.
- Wypełniony wniosek wraz z załącznikami składa się do 14 marca br. do dyrektora szkoły pierwszego wyboru (sekretariat zespołu ul. Konopnickiej 2).
- Procedura odwoławcza
- W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do K1misji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
- Uzasadnienie sporządza Komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o uzasadnienie.
- Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.
- Dyrektor zespołu rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
- Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.