Edukacja

SZKOŁA MISTRZÓW PROGRAMOWANIA

  • 25-06-2019
W roku szkolnym 2018/2019 na lekcjach informatyki w klasach 4 i 8 oraz na zajęciach komputerowych w klasie 6, a także w klasach I-III wprowadziłam naukę programowania z wykorzystaniem aplikacji Pixblocks.
Została ona stworzona przez specjalistów z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aplikacja gwarantuje efektywną, kompleksową naukę programowania osobie w każdym wieku.
 
Jest to najprostsze narzędzie do nauki kodowania dające możliwość przyswajania wiedzy oraz rozwijanie umiejętności praktycznych poprzez zabawę – platforma wspiera kreatywność poprzez możliwość np. tworzenia autorskich gier. Narzędzie to nie tylko jest skupione na rozwijaniu informatycznych talentów, ale przede wszystkim na kreatywnym myśleniu.
 
Młodsi uczniowie – z klas 1-4 uczyli się programowania wizualnego, gdzie nie była potrzebna nawet umiejętność czytania. Starsi – najpierw poznawali blokowy język wizualny, a następnie przeszli do programowania tekstowego. Poznawali podstawy języka programowania Python , który jest wykorzystywany m.in. przez Nokię, NASA i Google. 
 
Lekcje z programowania cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Każdy mógł pracować we własnym tempie i według swojego pomysłu rozwiązywać różne zadania. Dzięki temu uczniowie rozwijali swoją samodzielność i kreatywność. Ponadto poszukiwanie rozwiązań prowokowało uczniów do samorzutnej współpracy i do dzielenia się z innymi swoimi pomysłami. Uczyli się przekonywać innych do swoich rozwiązań oraz uzasadniać słuszność i trafność swoich pomysłów. Bardzo chętnie też sobie wzajemnie pomagali. Na każdej lekcji panowała prawdziwa atmosfera wytężonej pracy.
 
Każdy uczeń pracował na indywidualnym koncie, a wyniki jego pracy zapisywały się online.
 
Dzięki osiągniętym wynikom i zaangażowaniu uczniów nasza szkoła otrzymała tytuł „Szkoła Mistrzów Programowania”.
 
Programwoanie tekstowe Programwoanie wizualne
 
Autor: Dorota Choromańska

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

2Galeria zdjęć: Programowanie

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

Baner: Reszelski Budżet ObywatelskiBaner: rozklad-jazdy-autobusowBaner: NieruchomosciBaner: euslugi-buttonBaner: SesjeBaner: Unia EuropejskaBaner: Projekty realizowane ze Środków Państwowego Funduszu CelowegoBaner: Projekty realizowane ze Środków Rządowego Funduszu Inwestycji LokalnychBaner: Czyste powietrzeBaner: euslugiBaner: Polski ŁadBaner: Mapa Gminy ReszelBaner: polski ebazarekBaner: KominiarzBaner: Polska MultimedialnaBaner: AnkietaBaner: CittaslowBaner: Regionalny Ośrodek Wspierania Organizacji PozarządowychBaner: Krajowa mapa ZagrożeńBaner: StrazGranicznaBaner: WKU