Program Operacyjny: Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027
Priorytet: FEWM.06 Edukacja i Kompetencje EFS+
Działanie: FEWM. 06.03 Edukacja ogólnokształcąca.
Wartość projektu: 494 387,90 zł
Dofinansowanie: 427 721,90 zł
Priorytet: FEWM.06 Edukacja i Kompetencje EFS+
Działanie: FEWM. 06.03 Edukacja ogólnokształcąca.
Wartość projektu: 494 387,90 zł
Dofinansowanie: 427 721,90 zł
Projekt zakłada
Projekt zakłada organizację nauki w szkole i stworzenie takich w niej warunków, aby każdy uczeń miał możliwość pełnego uczestnictwa w procesie kształcenia i wychowania oraz życiu społecznym szkoły, zgodnie ze swoimi możliwościami w warunkach uwzględniających jego indywidualne potrzeb. Zadanie obejmuję również wsparcie nauczycieli oraz kadry wspierającej i organizującej proces nauczania, dające możliwość nabywania oraz doskonalenia umiejętności, kompetencji i kwalifikacji niezbędnych do przygotowania ich do kształcenia
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest kompleksowe/trwałe podniesienie jakości nauczania Szkoły Podstawowej w Reszlu i przygotowanie tej szkoły do edukacji włączającej poprzez realizację programu rozwojowego, obejmującego zajęcia podnoszące kompetencje podstawowe/przekrojowe/kluczowe umiejętności społeczno-emocjonalne, ekologiczne 100 uczniów i uczennic (48 dziewczynek, 52 chłopców), doskonalenie zawodowe 30 nauczycieli (28 kobiet, 2 mężczyzn) i warsztaty uświadamiające dla 20 rodziców/opiekunów prawnych (18 kobiet, 2 mężczyzn).
Celem głównym projektu jest kompleksowe/trwałe podniesienie jakości nauczania Szkoły Podstawowej w Reszlu i przygotowanie tej szkoły do edukacji włączającej poprzez realizację programu rozwojowego, obejmującego zajęcia podnoszące kompetencje podstawowe/przekrojowe/kluczowe umiejętności społeczno-emocjonalne, ekologiczne 100 uczniów i uczennic (48 dziewczynek, 52 chłopców), doskonalenie zawodowe 30 nauczycieli (28 kobiet, 2 mężczyzn) i warsztaty uświadamiające dla 20 rodziców/opiekunów prawnych (18 kobiet, 2 mężczyzn).
Zakres projektu:
Projekt obejmuje realizację programu rozwojowego w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Reszlu dla której Wnioskodawca jest organem prowadzącym, poprzez m.in.:
- Wsparcie uczniów, w tym m.in. kształtowanie kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych wynikających z ich indywidualnych potrzeb.
- Tworzenie warunków dla realizacji edukacji włączającej, w tym uwzględniającej potrzeby wynikające z niepełnosprawności lub innej niekorzystnej sytuacji.
- Wsparcie nauczycieli oraz kadry wspierającej i organizującej proces nauczania, dające możliwość nabywania oraz doskonalenia umiejętności, kompetencji i kwalifikacji, przygotowujące ich do kształcenia zorientowanego na ucznia i opartego na efektach uczenia zgodnie z ZSU 2030.
- Realizację atrakcyjnych zajęć dla uczniów poza edukacją formalną.
- Działania uświadamiające skierowane do uczniów, nauczycieli oraz kadr systemu edukacji związane z przeciwdziałaniem dyskryminacji (w tym ze względu na orientację seksualną).
Grupy docelowe:
100 uczniów/uczennic i 30 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Reszlu (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Reszlu) oraz 20 rodziców/opiekunów prawnych.
100 uczniów/uczennic i 30 nauczycieli Szkoły Podstawowej w Reszlu (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Reszlu) oraz 20 rodziców/opiekunów prawnych.
Termin realizacji projektu: 01.10.2024 r. do 30.06.2025 r.
Projekt obejmuje zajęcia/warsztaty:
- dla uczniów:
- Zajęcia dla uczniów i uczennic klas I-VIII z robotyki i programowania z drukiem 3D
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla uczniów i uczennic klas I-VIII
- Zajęcia sportowe dla uczniów i uczennic
- Trening umiejętności społecznych dla uczniów i uczennic klas IV-VIII
- Warsztaty z edukacji finansowej dla uczniów i uczennic klas IV-VIII
- Zajęcia kształtujące i rozwijające umiejętności chemiczno-biologiczne z uwzględnieniem edukacji ekologicznej dla uczniów i uczennic klas IV-VIII
- Zajęcia dydaktyczne kompetencje językowe oraz komunikacja w j. angielskim – gry i zabawy językowe dla uczniów i uczennic klas IV-VIII
- Zajęcia rozwijające zainteresowania językowe wśród uczniów i uczennic klas I-III „Angielski jest fun-tastyczny”
- „Od grosika do złotówki” – zajęcia z edukacji finansowej i przedsiębiorczości w klasach I-III
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów klasy I-III ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z klas I-III ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu
- Mówię poprawnie – przygoda z logopedą (zajęcia logopedyczne) – klasy I-III
- „MATEMATYKA W SZTUCE” – zajęcia artystyczne z matematyką z tle – zajęcia rozwijające uzdolnienia plastyczne i matematyczne dla uczniów klas I-III
- Warsztaty ekologiczno-przyrodnicze dla uczniów i uczennic klas I-III
- Zajęcia kształtujące ekspresję kulturalną – zajęcia teatralne dla uczniów i uczennic klas I-III
- Warsztaty kształtujące postawy antydyskryminacyjne wśród uczniów i uczennic
- Przemoc rówieśnicza – warsztaty dla uczniów
- Warsztaty fotograficzne „W Obiektywie”
- dla nauczycieli:
- Warsztaty dla nauczycieli i kadr systemu edukacji:
- Przeciwdziałanie dyskryminacji w środowisku edukacyjnym
- Warsztat dla nauczycieli dotyczący przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- Szkolenie na temat kryzysów zdrowia psychicznego i depresji wśród dzieci i młodzieży
- Depresja i stany depresyjne u dzieci i nastolatków – co powinien wiedzieć nauczyciel/ wychowawca?
- Warsztaty psychoedukacyjne wzmacniające kompetencje wychowawcze związane z rozpoznawaniem przejawów kryzysu psychicznego
- Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- dla rodziców:
- Warsztaty dla rodziców/opiekunów prawnych uczniów szkoły objętej wsparciem w zakresie działań uświadamiających związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji
- Zaplanowane obowiązkowe rezultaty projektu:
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 1;
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 40 (19K;21M);
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1;
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 30 (28K;2M);
- Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 1;
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1;
- Liczba uczniów i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 100 (48K;52M);
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 94(45K;49M);
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 30 (28K;2M);
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych osób w projekcie – 4(2K;2M)
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
#FunduszeEuropejskie


































