Obowiązki Gminy
Obowiązek Gminy
- 23-09-2020
Zgodnie z Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439) GMINA zobowiązana jest do:
- zorganizowania systemu odbierania odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie gminy Reszel;
- zapewnienia selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmujących co najmniej: papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, odpady opakowaniowe wielomateriałowe oraz bioodpady;
- utworzenia i utrzymywania ogólnodostępnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), do którego mieszkańcy będą przekazywać odpady tzw. problemowe (odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwach domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży;
- wyłonienia w drodze przetargu przedsiębiorcy, którego zadaniem będzie odbiór i zagospodarowanie odebranych od mieszkańców odpadów komunalnych;
- osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
- prowadzenia działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
- sprawowania nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem całego systemu;
- dokonywania corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.