Edukacja
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2.0. NA LATA 2021-2025 – PRIORYTET 3 EDYCJA 2023
- 25-05-2023
- drukuj
Gmina Reszel otrzymała wsparcie finansowe w formie dotacji celowej na realizację działań w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” dla:
„Jak postępować z odpadami wielkogabarytowymi oraz zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym”
- 08-03-2023
- drukuj
Większość codziennych odpadów domowych można wyrzucić do ogólnego kosza na odpady lub posortować i umieścić w specjalnych workach, bądź pojemnikach do tego przeznaczonych, takich jak papier, szkło czy plastik. Niektóre niepotrzebne przedmioty, niezależnie od tego z jakiego materiału są wykonane, nie mieszczą się do standardowych pojemników ze względu na duże lub niestandardowe wymiary. Są to elementy wyposażenia wnętrz takie jak meble, łóżka, stoły, krzesła, materace, a nawet niektóre zabawki (np. koń na biegunach) i inne. Przedmioty te nazywane są odpadami wielkogabarytowymi
Podaruj Święta naturze
- 21-12-2022
- drukuj
Racjonalne nawyki świąteczne przyczyniają się do zmniejszenia ilości powstających odpadów, oraz do obniżenia emisji dwutlenku węgla, którego wysoki poziom w atmosferze stanowi przyczynę postępujących zmian klimatu.
Gminne obchody Dnia Edukacji Narodowej
- 14-10-2022
- drukuj
W dniu 14 października 2022 roku, Burmistrz Reszla Marek Janiszewski uczestniczył w obchodach Dnia Edukacji Narodowej. W czasie okolicznościowego przemówienia podziękował nauczycielom oraz pracownikom administracji i obsługi za zaangażowanie w pracę, a co za tym idzie w rozwój dzieci i młodzieży oraz wręczył nagrody za szczególne zasługi.
Zapraszamy na wystawę do Zespołu Szkół w Reszlu. Kreatywna poezja w ramach międzynarodowego projektu e-twinning “CREATIVITY WITH POETRY”.
- 07-06-2021
- drukuj
Uczniowie Zespołu Szkół im. Macieja Rataja w Reszlu uczestniczą w międzynarodowym projekcie “Creativity with poetry” realizowanym on-line w ramach programu e-twinning. Nawiązaliśmy współpracę z innymi szkołami europejskimi, aby promować wielojęzyczność, a także rozwijać wrażliwość na poezję i sztukę, umiejętności korzystania z narzędzi TIK oraz kreatywność uczniów. Zastosowana została metoda blended learning łącząca nowoczesność z tradycją,
Rusza „Akademia talentów” w ZSP w Reszlu
- 08-01-2021
- drukuj
W grudniu 2020 roku, Burmistrz Reszla Marek Janiszewski wraz ze Skarbnikiem Gminy Reszel podpisali umowę z Urzędem Marszałkowskim w Olsztynie na dofinansowanie projektu „Akademia Talentów” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
Wirtualny finał międzynarodowego projektu Erasmus plus “Raising Responsible Citizen” w ZS Reszel
- 12-10-2020
- drukuj
Od X.2018 r. uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół im. Macieja Rataja w Reszlu realizowali międzynarodowy projekt biorąc udział w mobilnościach do szkół partnerskich w Turcji, Chorwacji, Grecji i Portugalii.
AKCJA EDUKACYJNA PN. "DZIECI UCZĄ RODZICÓW"
- 12-11-2019
- drukuj
Centrum Rozwoju Lokalnego serdecznie zaprasza wszystkie przedszkola i klasy 1-3 szkół podstawowych do udziału w objętej honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej ogólnopolskiej, trwającej do końca roku szkolnego 2019/2020 akcji edukacyjnej pn. "Dzieci uczą rodziców". Celem akcji wsparcie procesu edukacji najmłodszych, a także zachęcenie ich do rozmowy z rodzicami na tematy będące przedmiotem lekcji przeprowadzonych podczas akcji "Dzieci uczą rodziców".
Wszechstronny rozwój przedszkolaka szansą na sukces
- 28-10-2019
- drukuj
Od września 2019 roku w Przedszkolu Samorządowym w Reszlu realizowany jest Projekt współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020 pod hasłem „Wszechstronny rozwój przedszkolaka szansą na sukces”
Rekrutacja do klasy I Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Dąbrowskiej w Reszlu
- 27-02-2020
- drukuj
Komunikat Dyrektora
Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Reszlu
o terminieI etapu rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia dziecka do
klasy I
Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Dąbrowskiej w Reszlu
wchodzącej w skład Zespołu Szkolno –Przedszkolnego w Reszlu
- Postanowienia ogólne.
- Do klasy I szkoły podstawowej w roku szkolnym 2020/21 przyjmowane są:
- Dzieci w wieku 7 lat urodzone w 2013 roku
- Dzieci w wieku 6 lat urodzone w roku 2014 na wniosek rodzica, jeśli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego lub posiada opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej potwierdzającej możliwość rozpoczęcia nauki w szkole;
Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie:- zgłoszenia (dotyczy dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły) lub wniosku - dotyczy dzieci spoza obwodu;
- oświadczenia o wyrażeniu zgody przez rodziców/opiekunów*, na przetwarzanie danych osobowych dziecka, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
- Dokumenty można pobrać bezpośrednio w sekretariacie szkoły od dnia 2 marca 2020. Zgłoszenie i wniosek są również do pobrania na stronie internetowej szkoły: www.sp3.reszel.pl w zakładce Rekrutacja do szkoły / dokumenty do pobrania.
- Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane
- Wnioski niekompletne, wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane.
- Do klasy I szkoły podstawowej w roku szkolnym 2020/21 przyjmowane są:
- Rekrutacja
- Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:
- Złożenie zgłoszenia lub wniosku w sekretariacie szkoły w terminie od 2 marca 2020 r. do 13 marca 2020 r. w godz. 8.00-15.00;
- postępowanie rekrutacyjne przeprowadzane przez Komisję Rekrutacyjną;
- podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły nie później niż do 29 marca 2020 roku
- postępowanie odwoławcze;
- postępowanie uzupełniające, w przypadku, gdy po przeprowadzeniu podstawowej rekrutacji szkoła dysponuje nadal wolnymi miejscami.
- Do szkoły przyjmuje się „z urzędu” kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły.
- W przypadku, gdy po przyjęciu kandydatów z obwodu są wolne miejsca w szkole Komisja Rekrutacyjna przeprowadzi postępowanie rekrutacyjne na podstawie kryteriów określonych przez Radę Miejską w Reszlu w sprawie określenia kryteriów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznej szkoły podstawowej.
- Publikacja wyników naboru odbędzie się po zakończeniu prac Komisji Rekrutacyjnej, jednak nie później niż do 29 marca poprzez zamieszczenie list osób przyjętych i nieprzyjętych do szkoły na tablicy ogłoszeń w szkole.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal posiada wolne miejsca, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które kończy się 21 sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
- Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:
- Wymagana dokumentacja na potrzeby rekrutacji
Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody przez rodziców/opiekunów*, na przetwarzanie danych osobowych dziecka, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji lub wymaganymi oświadczeniami, niezbędnymi do realizacji procesu rekrutacji.- Wniosek i oświadczenia pobiera się w sekretariacie zespołu ul. Konopnickiej 2 lub ze strony www.sp3.reszel.pl w zakładce rekrutacja do szkoły / dokumenty do pobrania.
- Wypełniony wniosek wraz z załącznikami składa się do 14 marca br. do dyrektora szkoły pierwszego wyboru (sekretariat zespołu ul. Konopnickiej 2).
- Procedura odwoławcza
- W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do K1misji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
- Uzasadnienie sporządza Komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o uzasadnienie.
- Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.
- Dyrektor zespołu rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
- Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.